spaaken.blogg.se

En träningsdagbok

Ny termin

Publicerad 2013-08-20 13:41:33 i Allmänt

Då har en ny termin börjat, för drygt en vecka sedan avverkade man för 2:a gången Axa Fjällmaraton, den här gången på 6:40 (20min bättre än förra gången). Dock så blir det ingenting nästa år. Tävlingen ligger lite fel i tiden i slutet av sommaren och det blir ett "måste" att ut och springa under semester/sommar och då är det lätt att man tappar gnistan. Så nu gäller det att hitta tillbaka till det roliga igen!

Förra veckan blev det 2 lätta löppass (tor-lör) för återhämtning från maran. Även ett styrkepass på friskis på fredagen hann jag med. Höll på att dö av knäböjen, riktigt tungt och något jag måste bli bättre i.

Den här veckan började igår kväll i Rods garage med lite stronglift (5x5)
Knäböj 55kg - kändes osäkert om jag skulle köra eftersom jag fortfarande inte hämtat mig från fredagen men det gick!
Bänk 65kg - gick riktigt bra, inga problem
Skivstångsrodd 42,5kg - Inga problem här heller.

Idag på lunchen skulle jag köra intervaller på strandvägen (1km x5) men har ingen fungerande klocka, har beställt en ny men har inte kommit än. Därför blev det intervaller på bandet, tråkigt när det var så fint väder men man höll koll på distans och tid;
3min i 4-tempo med 2min joggvila emellan, totalt 7st. Lite tungt på de 2 sista då jag gick ner till 4:08-tempo men gick bra med tanke på att jag inte kört intervaller el snabbhetsträning sedan april innan knäskadan

Kommentarer

Postat av: Rod

Publicerad 2013-08-21 23:12:24

Spännande att du är igång igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela